Logga inAnvändarnamnLösenord
Logga in mig automatiskt    
Bli medlem
Bli medlem
Logga in för att läsa dina meddelanden
Logga in för att läsa dina meddelanden
Forumindex » Webbdesign och utveckling

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Nästa match & senaste match i inforuta vid startsida
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  

Författare Meddelande
NrClic
Nykomling

InläggSkrivet: Fri Oct 02, 2009 8:02 am    Rubrik: Nästa match & senaste match i inforuta vid startsida Svara med citat

Tja!

Har undersökt och lära mig lite PHP och javascript de sista dagarna, Confused

Det jag vill göra är att på min innebandy hemsidas startsida ska det stå "Nästa match" respektive "Senaste match". Detta har jag skött "manuellt" tidigare så det vore schysst om det gick per automatik..

Jag vill alltså ha lite hjälp med hur man gör detta, så jag kan lära mig "tänket". Samt om jag ska använda javascript eller PHP det blir PHP+MySQL??

Ge gärna tips på hur! Very Happy

/NrClic
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
webbdesign
Site Admin

InläggSkrivet: Sat Oct 31, 2009 11:13 am    Rubrik: Såhär bör du lösa det Svara med citat

Skapa en en array med object i javascript som innehåller alla matcher. Skapa sedan en funktion som loopar igenom matcherna och jämför datumen med dagens datum, stanna när du funnit den första matchen som har ett datum högre eller samma som dagens.

Skriv ut den som "nästa match" och skriv ut matchen i loopen innan som "föregående match".
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida

Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex » Webbdesign och utveckling Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

Slumpade medlemslänkar

Tillbaka till guiderna: Webbdesign
    w3c.org | 456bereastreet.com | PHP.net | MySQL.com