Logga inAnvändarnamnLösenord
Logga in mig automatiskt    
Bli medlem
Bli medlem
Logga in för att läsa dina meddelanden
Logga in för att läsa dina meddelanden
Forumindex » Webbdesign och utveckling

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Webbapp för hantering av databas - programmera med vad?
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  

Författare Meddelande
astaweb
Nykomling

InläggSkrivet: Mon Nov 10, 2008 9:48 am    Rubrik: Webbapp för hantering av databas - programmera med vad? Svara med citat

Jag ska göra en webbapplikation som ska hantera en databas. Användarna ska kunna titta på, editera och addera sina kunder och deras olika maskiner och maskindelar.
Jag är ganska ny i webbvärlden, men är C++ programmerare och civilingenjör i bakgrunden. Jag kan SQL, Dreamweaver, Typo3, Photoshop, Illustrator, InDesign, Html. Jag tror att jag lätt kan klara av C# och VB.
Frågan är vilka program jag ska använda för att skapa och realisera min applikation??
(Vore det någon idé att göra applikationen till en Rich Internet Application?)
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Thomas
Medlem

InläggSkrivet: Thu Nov 20, 2008 7:58 pm    Rubrik: Svara med citat

Har du kikat på Ruby on rails?

Annars är en favorit utanför enterprise-applikationer LAMP (Linux, Apache, Mysql, Php).
Php "stödjer" numera OO som du antagligen är van med från c++)
MySQL har tagit stora steg fram mot Oracle senaste 3 åren och kan anses tillräcklig för nästan vad som helst.

Om du vill ta till dig det senaste kan du kika på Google Web Toolkit som egentligen är ett toolkit för att kompilera java-kod till extremt optimerad javascriptkod. En av de stora fördelarna med GWT är att java-programmerare kan använda sina vanliga java tools (eclipse mm...) när de programmerar.
Nackdelen med GWT är väll att det fortfarande inte är en stabil build och att det inte finns ett i närheten lika stort community med dokumentation och hjälp som för t.ex. php.

Där fick du tre svar på din fråga som antagligen rörde till det ännu mer för dig Wink

Och som du säkert märkte så är jag inte inne på IIS lösningar vilka kanske egentligen ligger närmast till hands för dig...
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande

Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex » Webbdesign och utveckling Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

Slumpade medlemslänkar

Tillbaka till guiderna: Webbdesign
    w3c.org | 456bereastreet.com | PHP.net | MySQL.com