Logga inAnvändarnamnLösenord
Logga in mig automatiskt    
Bli medlem
Bli medlem
Logga in för att läsa dina meddelanden
Logga in för att läsa dina meddelanden
Forumindex » Webbdesign och utveckling

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Hjälp med design
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  

Författare Meddelande
Kactuz
Nykomling

Från: Trollhättan

InläggSkrivet: Wed Oct 25, 2006 8:08 pm    Rubrik: Hjälp med design Svara med citat

Först och främst vill jag bara säga hej efterssom jag är helt ny på detta forumet:)..

Det är så att jag driver en sida som heter Pantad.

Pantad är en tävling som går ut på att skaffa så många poäng som möjligt. Den med flest poäng vid tävlingens slut vinner ett pris.
Man börjar med att skapa ett konto, sedan loggar man in och går med tävlingen. När man klickar på "gå med" så slumpas en medlem som redan är med ut och den medlem får 50 poäng.
Så håller de på tills jag avslutar tävlingen och startar om.

Nu till min fråga.
Jag vill och försöker skapa en bättre design till pantad och jag vet inte hur jag ska gå till väga för att få en bra design. Jag har gjort en del olika men ingen blir bra.

Lite olika designer
pantad.se
pantad.se/div
pantad.se/pantadv2

Där har ni några olika designer som jag har gjort och jag blir inte nöjjd.

Någon som har lust att ge mig lite tips eller kankse tom hjälpa till att göra en design?

Jag har msn om någon skulle vilja prata närmare. (iddi86@hotmail.com)

Tack på förhand:)
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Thomas
Medlem

InläggSkrivet: Thu Oct 26, 2006 12:44 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej och välkommen till forumet Kactuz!

Jag antar att du tycker att desginen ser lite trött och tråkig ut, att den inte är speciellt levande?
Så uppfattar jag åtminstonde dina förslag, de innehåller alla några matta nyanser av den färg du valt som "huvudfärg".

Mitt förslag är att du:

1) Använder fler färger, alla de viktigaste elementen kan inte vara i samma färg, om den inte är svart eller vit, det tar liksom över rutan och ser enormt "blaffigt" ut.
2) Använder lite glansigare/skarpare färger.
3) Sätter detaljer på saker med t.ex. borders, highlights och skuggor. Nu använder du 1-2px solida svarta/gråa borders, då är det omöjligt att få sidan att se levande ut. Vad du behöver är lite hightlights, skuggor eller liknande, så sidorna inte blir så platta.

Det är mina tips, förhoppningsvis till någon nytta!

/Thomas
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Kactuz
Nykomling

InläggSkrivet: Thu Oct 26, 2006 1:09 pm    Rubrik: Svara med citat

Thomas skrev:

Jag antar att du tycker att desginen ser lite trött och tråkig ut, att den inte är speciellt levande?

Helt rätt:)

Thomas skrev:

Det är mina tips, förhoppningsvis till någon nytta!

Tackar för tipsen, nu återstår bara problemet med att skapa en design som
passar min sida:) Saknar nog inspiration=/

Någon mer som har något att säga:)?
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Mattias
Stammis

InläggSkrivet: Tue Oct 31, 2006 3:52 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker att du skall surfa runt lite för inspiration.
Lista upp de 5 siterna som du tycker är bäst av de du sett, punkta upp varför och försök sedan skapa en design som uppnår så många av dessa punkter som möjligt. Håll i bakhuvudet Thomas kommentarer angående färgsättning och detalj - börja inte tveka om det ser tråkigt ut, ge sidan istället lite bättre färger och mer detaljer, innan du förkastar designen.

Detta är ett mycket professionellt tillvägagångsätt - de flesta webbdesigners surfar faktiskt runt och letar efter saker de själva vill lyckas med, som någon annan redan gör bra.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Kactuz
Nykomling

InläggSkrivet: Tue Oct 31, 2006 3:57 pm    Rubrik: Svara med citat

Mattias skrev:
Jag tycker att du skall surfa runt lite för inspiration.
Lista upp de 5 siterna som du tycker är bäst av de du sett, punkta upp varför och försök sedan skapa en design som uppnår så många av dessa punkter som möjligt. Håll i bakhuvudet Thomas kommentarer angående färgsättning och detalj - börja inte tveka om det ser tråkigt ut, ge sidan istället lite bättre färger och mer detaljer, innan du förkastar designen.

Detta är ett mycket professionellt tillvägagångsätt - de flesta webbdesigners surfar faktiskt runt och letar efter saker de själva vill lyckas med, som någon annan redan gör bra.

Tackar de va ett suveränt tips:)
Till överst på sidan
Swe
Nykomling

InläggSkrivet: Thu Nov 02, 2006 1:54 pm    Rubrik: Svara med citat

Du kan även kolla på dessa sidor för att få lite inspiration.

http://www.cssbeauty.com/
http://www.cssreboot.com/
http://cssmania.com/
http://www.stylegala.com/
http://www.w3csites.com/
http://webcreme.com/

Lycka till med din webbplats.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida

Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex » Webbdesign och utveckling Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

Slumpade medlemslänkar

Tillbaka till guiderna: Webbdesign
    w3c.org | 456bereastreet.com | PHP.net | MySQL.com