Logga inAnvändarnamnLösenord
Logga in mig automatiskt    
Bli medlem
Bli medlem
Logga in för att läsa dina meddelanden
Logga in för att läsa dina meddelanden
Forumindex » Webbdesign och utveckling

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Hjälp, varför funkar inte sidan i IE?
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  

Författare Meddelande
Fredrika
Nykomling

InläggSkrivet: Fri Oct 20, 2006 1:45 pm    Rubrik: Hjälp, varför funkar inte sidan i IE? Svara med citat

Okej, det här är min sista utväg. Jag och min kompis har en fansite men den fungerar bara i Mozilla Firefox.
Jag kan inte förstå varför och ingen annan verkar heller veta det.
Jag har kodat med html och css. Sen har jag även en .inc fil med headern och menyn som alla andra filer refererar till.
Det verkar som problemet uppstod när jag lade till .inc filen.
Alla dokument är i php om det hjälper.
Jag vet ju andra sidor som har snarlik koding som vi så jag blir galen på varför det inte fungerar i Internet Explorer.
Någon som vet något typiskt fel som jag kan ha gjort eller annat?
Tacksam för svar Rolling Eyes
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
webbdesign
Site Admin

InläggSkrivet: Sat Oct 21, 2006 2:13 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej Fredrika.

De flesta stora webbläsarna har sina egna motorer för att rendera (visa) grafik från HTML och CSS kod, vilket leder till att kod som inte följer standarderna kan komma att visas olika i olika läsare.
Även korrekt kod kan ibland bli markant olika på grund av att Microsoft systematiskt väljer att inte följa standarderna.

PHP, .inc, mysql o.s.v. påverkas inte av vilken webbläsare som körs då de endast berättar för servern vad som skall göras.

Om du däremot ger oss en länk till din sida, så skall vi nog kunna säga vad felet är omgående.

Mvh
Anders
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida

Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex » Webbdesign och utveckling Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

Slumpade medlemslänkar

Tillbaka till guiderna: Webbdesign
    w3c.org | 456bereastreet.com | PHP.net | MySQL.com