Logga inAnvändarnamnLösenord
Logga in mig automatiskt    
Bli medlem
Bli medlem
Logga in för att läsa dina meddelanden
Logga in för att läsa dina meddelanden
God Jul och Gott Nytt År!
Forumindex » Webmastering

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Skall vi starta en katalog?
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  

Författare Meddelande
Per Edenbrink
Medlem

InläggSkrivet: Mon Apr 24, 2006 7:54 pm    Rubrik: Skall vi starta en katalog? Svara med citat

Hej !

Jag har länge funderat på att starta en riktig kvalitativ länkkatalog där inte endast topdomäner länkas och där ämne avgör kategori, istället för medie eller andra saker. Detta för att skapa en användbar katalog där man kan surfa in i kategorier som man finner intressant och där finna olika slags siter som berör ämnet eller närliggande ämnen.
Efter lite ytterligare tanke inser jag att arbetet är för stort för mig att sköta själv och därför tänkte jag fråga om inte vi som forum medlemar kan skapa en gemensam katalog där vi alla hjälper till att skapa Sveriges bästa katalog med endast kvalitetslänkar.

Om någon är intresserad eller har funderingar så kan ni gärna skriva här så att alla andra kan se.
Jag tänkte att man kunde dela på ev. vinst från forumet genom att låta varje enskild bidragare lägga in sin egen adsense kod i de kategorier som man sköter.

Jag hoppas ni tycker detta låter intressant! Ett gemensamt projekt som går lite mot strömmen av open source kataloger med samma multi-submital länkar.

Ha det bra!

Mvh
Per Edenbrink
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Obbe
Stammis

Från: Sundets Pärla

InläggSkrivet: Tue Apr 25, 2006 7:48 am    Rubrik: Re: Skall vi starta en katalog? Svara med citat

Hejsan!

Tycker ideen låter bra.
Jag skulle kunna tänka mig vara med i detta projekt.

Det du menar är även små sidor skall komma in, alltså kanske enskilda sidor? Eller missförstår jag dig.

Hur hade du tänkt sidan skulle vara uppbyggd?

Mvh David
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Per Edenbrink
Medlem

InläggSkrivet: Tue Apr 25, 2006 9:01 am    Rubrik: Svara med citat

Roligt att du är intresserad.
Vad jag menade var att även understidor och sub-domäner kan tas med om de ger mervärde för kategorin, t.ex. så skulle fsb.se/valutakurser kunna tas in i kategorin valuta- och aktiehandel.

Som der ser ut idag så kör katalogerna mot topdomänen - även där det finns hundratusentals sidor. Det innebär att man oftast inte äns kan finna den sidan som fått moderatorn att lägga till länken.

Förstår du nu lite hur jag tänker?

Mvh
Per Edenbrink
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Obbe
Stammis

Från: Sundets Pärla

InläggSkrivet: Tue Apr 25, 2006 6:35 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej!
Nu förstår jag.“, det var som jag tänkte.
Låter som en bra ide.
Jag hade själv tänkt köra igång en länk guide/katalog. Hade en liknade så här ide.
Men ej så här omfattande som du tänkte.
Men lättare om man kan vara flera på det.

Mvh
David
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
webbdesign
Site Admin

InläggSkrivet: Thu Apr 27, 2006 8:25 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker det låter som en bra idé, men jag är dock uppknuten i en annan katalog där jag hjälper till att uppnå ungefär samma sak, kvalitetsinnehåll istället för spam länkar. Har du funderar något på namn för katalogen?
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida

Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex » Webmastering Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

Slumpade medlemslänkar

Tillbaka till guiderna: Webbdesign
    w3c.org | 456bereastreet.com | PHP.net | MySQL.com